Kom i gang med å motta betalinger med Elavon. Her finner du alt du trenger å vite fra hvordan du setter opp din konto hos oss til hvordan du håndterer tilbakebetalinger.
Trenger du å endre bankinformasjon, registrert adresse eller annet? Fyll ut de relevante skjemaene nedenfor og send inn.
Få tilgang til vårt online rapporteringssystem, Elavon Connect. Her får du tilgang til å se alle utbetalinger og transaksjoner m.m. og du kan laste ned rapporter.
Hos oss får du alt på en plass. Det gjør det enkelt, synes vi. Få en forklaring på de ulike delene av oppgjørsmeldingen din her. Trygt, enkelt og praktisk. Les mer.
Behandlingen av kortbetalinger er en meget regulert bransje, siden den omhandler sensitiv, privat økonomisk informasjon. Denne forskriften beskytter alle involverte parter - kortholdere, bedrifter, innløsere og utstedende banker. Elavon holder seg oppdatert og overholder alle gjeldende forskrifter. Målet vårt er å sikre at du er klar over hva som skjer i bransjen, for å forbli kompatibel. Se nedenfor for de siste nyhetene om endringer, kundeoppdateringer og datasikkerhet.
20 desember 2022
Elavon has updated its Terms of Service, effective from 1st March 2023.
11 september 2019
Den europeiske banktilsynsmyndigheten (European Banking Authority/EBA) kunngjorde 16. oktober 2019 at perioden for implementering av regler for forsterket kundeautentisering (Strong Customer Authentication (SCA) under Betalingsdirektiv 2 (Payment Services Directive/PSD2)kommer til å være 15 måneder, fra 14. september 2019. Strong Customer Authentication (SCA) må anvendes ved alle elektroniske betalinger innenfor EØS innen 31. desember 2020.
9 januar 2019
Elavon informerte deg nylig om en oppdatering av definisjonen av sikre transaksjoner som angitt i avgiftsplanen, som ble iverksatt 1. januar 2019. Oppdateringen omhandler behandling av sikre og ikke-sikre transaksjoner. Nedenfor finner du mer detaljert informasjon.
5 October 2020
For at reise- og overnattingsbransjen skal oppfylle sikkerhetskravene i PSD2s tekniske standard med sterk kundeautentisering (SCA Strong Customer Authentication), må hele forsyningskjeden ha blitt oppgradert for å støtte overføring av autentiseringsdata - fra første kontakt med kortinnehaveren (direkte bestillinger eller indirekte salgskanaler), til forhandleren / butikken (din virksomhet).
11 september 2019
Den europeiske banktilsynsmyndigheten (European Banking Authority/EBA) kunngjorde 16. oktober 2019 at perioden for implementering av regler for forsterket kundeautentisering (Strong Customer Authentication (SCA) under Betalingsdirektiv 2 (Payment Services Directive/PSD2)kommer til å være 15 måneder, fra 14. september 2019. Strong Customer Authentication (SCA) må anvendes ved alle elektroniske betalinger innenfor EØS innen 31. desember 2020.
19 januar 2021
Mange bedrifter handler nå på ukjente måter, og kjemper fremdeles med å få kontroll over risikoene som endringene medfører. Her er noen tips for å hjelpe deg med å oppdage og unngå nye svindlertrender.
13 januar 2020
Direktivet for betalingstjenester 2 (The Payment Services Directive 2 [PSD2]) krever sterk kundeautentisering (Strong Customer Authentication [SCA]) for å kunne anvendes for alle korttransaksjoner som utføres med ansiktsgjenkjenning (kort til stede) eller i butikkmiljø.
18 januar 2021
Nettsteder blir målrettet av svindlere for å teste kort for bruk i mer omfattende svindel andre steder. Kjenn til tegnene og hvordan du kan beskytte virksomheten din.
31 mars 2021
Fra april 2021 vil Visa introdusere nye regler .